Berlina

20 Mart 2013 Çarşamba

Sosyete Yemek Tarifleri

Berlina..

berlina1


Bu ara elim yünden şişden tığdan başka bişey tutmayacaktı göya:) Başladığı kazağı battaniyeye, mindere hatta sabırsızsa elbezine çeviren ne çok isyankar kişilik varmış da haberimiz yokmuş. Maşallah hepsi döküldü ortaya:)) Bende benim yünleri kızarttım berlina yaptım dermişim :)

Sevgili Sofra Öçlem'ine vediğim sözü nihayet tuttum. Nedir bu Berlina? Berlina diğer adıyla berliner Bir Alman çöreği. Daha doğrusu Donut'un Almancası. Bizim Öçlem'e Almanyada geçirdiği çocukluğunu hatrlatmak üzere hazırladım. Resmini Berlin duvarının önünde çekmek isterdim ama yıkmışlar:) Yeni öğrendim ve bende yıkıldım:)))


Malzemesi:

400 gr. un
25 gr. süt
50 gr. margarin
40 gr. tozşeker
25 gr. yaşmaya
2 yumurta
7 gr. tuz
Marmelat

Hazırlanışı:

Un geniş bir kaba konur tüm malzemeler yoğurulur, yarım saat dinlendirilir, sonra yumurta iriliğinde parçalara bölünür ve 20-30 dak. daha dinlendirilir. Orta ateşten daha kısık ateşte ağır ağır kızartılır. Soğuyan berlinerlerin içine marmelat sıkılır. Üzerine Çikolata sosu dökülür. Ben beyaz çikolata sosu da kullandım.

Not : Ben içine İncir reçeli sıktım. Anlıyacağınız Öçlem'in berlinerlerine incir ektim :))

Afiyet olsun..

Ben işimin başına geri dönüyorum :)) Müsadenizle..


Benzer Konular

0 yorum:

Yorum Gönder