Havuçlu Kek Tarifi

23 Mart 2013 Cumartesi

Sosyete Yemek Tarifleri

Güzel bir kek tarifi izleri bekliyor. Havuçlu kek seviyorsan mutlak bakmalısın.

Bu keki ilk olarak bundan 4-5 ay önce bir butik pastanede görmüştüm ve fiyatını sormuştum.O zaman ki fiyatıyla 38 YTL idi.Bana çok gelmişti doğrusu.Geçenlerde starbucks ta yağız istedi havuçlu kek ona aldım.Orda 2 çeşitmiş biri havuçlu aynı resimdeki gibi diğeri de kepekli havuçlu.Üstünde havuç resmi olanı seçti yağız tabi ben de tadına baktım.Evirdim çevirdim, yedim yuttum,düşündüm taşındım VEEEE AYNISINI YAPTIM.Tabi herkesle paylaşmak için içine kattığım herşeyi not aldım.Bence süper oldu.Hadi yaz yaz dediğinizi duyar gibiyim :))
Amaaa YARINNNN!!!!
Tarifi önceden gösterme işini çok sevdim ben...
HERKESE KOCAMAN SEVGİLERİMİ YOLLUYORUM.
ŞİMDİ TARİF...
BİZE GEREKENLER:
  • 2 ADET YUMURTA
  • 1,5 SU BARDAĞI ESMER ŞEKER
  • 1 SU BARDAĞI ZEYTİNYAĞ
  • 1 SU BARDAĞI SÜT
  • 2 SU BARDAĞI UN
  • 1 PAKET KABARTMA TOZU
  • 1 PAKET VANİLİN
  • 1 ORTA BOY RENDELENMİŞ HAVUÇ
  • 1 ÇAY BARDAĞI İZMİR ÜZÜMÜ
  • 1 ÇAY BARDAĞI CEVİZ
  • 1,5 TATLI KAŞIĞI TARÇIN
  • ÜZERİ İÇİN PUDRA ŞEKERİ
NASIL YAPTIM:
  • YUMURTA VE ŞEKERİ ÇIRPIN.
  • ZEYTİNYAĞ,SÜT VE VANİLİNİ EKLEYİN,ÇOK AZ ÇIRPIN.
  • UNU VE KABARTMA TOZUNU ELEYEREK KARIŞIMA EKLEYİN VE ÇIRPMAYA DEVAM EDİN.
  • RENDELEDİĞİNİZ HAVUCU,İRİ ÇEKİLMİŞ CEVİZİ,ÜZÜMÜ VE TARÇINI DA EKLEYİN.TAHTA BİR KAŞIKLA KARIŞTIRIN.
  • ZEYTİNYAĞLA YAĞLADIĞINIZ KEK KALIBINI ÖNCEDEN ISITILMIŞ 175 DERECE FIRINDA 45- 50 DAKİKA PİŞİRİN.
  • ILININCA ÜZERİNE PUDRA ŞEKERİ SERPİN.
KEKİN ÜSTÜNDEKİ HAVUÇLARI HAZIR ŞEKER HAMURUNU RENKLENDİREREK YAPTIM.SİZ İSTERSENİZ YAPIN İSTEMEZSENİZ YAPMAYIN...
AFİYET OLSUUNNN...


Benzer Konular

0 yorum:

Yorum Gönder