ÇEKİRDEKLİ POĞAÇA

2 Nisan 2013 Salı

Sosyete Yemek Tarifleri

ÇEKİRDEKLİ POĞAÇA

 
Bu tarifi yazarken şöyle bir baktım da ne sık poğaça tarifi veriyorum ben..:)
Bundan sonrakide büyük ihtimalle yine poğaça tarifi olacak..
Çocuklar kahvaltı yapmayı sevmiyorlar,poğaçanın hatrına biraz peynir,zeytin yiyorlar..
Böyle oluncada sık sık ve her çeşit poğaçayı yapıyorum ki daha yapıp fotoğraflayamadıklarım var.
Bu çekirdekliyide 2 gün önce yaptım ve yapıldığı gün bittiler..:) İçi kaşarlı,üzeri çekirdekli olunca pek güzel oldular.
Hamuru bloglarda popüler olan krem şantili poğaça hamurundan,tarifi hemen hemen her blogda gördüğüm ve ilk olarak kimin yaptığını bilmediğim için link veremiyorum ama bileniniz varsa ve bana yazarsanız hemen linkini paylaşırım.
Denemek isteyenler için tarife geçmeden önce buraya tıklar ve açılan sayfayı beğenirseniz beni Facebook'tada takip edebilirsiniz.


Malzemeler:
  • 2 yumurta ( birisinin sarısı ayrılacak, üzeri için )
  • 1 paket krem şanti (toz halde kullanılacak)
  • 200 gr. tereyağ
  • 3 çorba kaşığı sıvıyağ
  • 1 paket kuru maya (10 gr)
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 su bardağı ılık süt
  • Tuz
  • Aldığı kadar un
İçi için:
Rendelenmiş kaşar peyniri

Üzeri için:
Ayiklanmış ay çekirdeği( hazır paketlerde satılıyor)

Hazırlanışı :
  1. Ilık sütün içinde maya eritilir.
  2. Un hariç sırasıyla diğer malzemelerde eklenip karıştırılır.
  3. Azar azar unuda eklenip yumuşak bir hamur yoğrulur ve sıcak bir ortamda üzeri kapalı yarım saat dinlendirilir.
  4. Dinlenen hamurdan limon büyüklüğünde parçalar kopartılır elle bastırılıp açılır ve içine bir miktar kaşar kanup kapatılır.
  5. Yağlı kağıt serilmiş tepsiye aralıklı olarak yerleştirilir ve 15 dakika daha dinlendirilir.
  6. Üzerlerine yumurta sarısı sürüldükten sonra çekirdekleri serpilir ve önceden 150 derece ısınmış fırında 15 dakika sonra 180 derecede fırında üzeri kızarana kadar pişirilir.
Afiyet olsun.

 


Benzer Konular

0 yorum:

Yorum Gönder