TAVUKLU ACEM PİLAVI

2 Nisan 2013 Salı

Sosyete Yemek Tarifleri

TAVUKLU ACEM PİLAVI

 
Uzun zaman önce yapmıştım bu acem pilavını ve eşim çok beğenmişti ama ben İç pilavda olduğu gibi kuş üzümünden hoşlanmadığım için çok da severek yemedim ama seveni için lezzetide,görüntüsüde pek güzel bir pilav..:))
Bu pilav için nette biraz gezindikten sonra malzemelerde küçük değişiklikler olduğu gibi pişirme şeklindede farklılıklar gördüm.
Ben görüntüsünü garantiye almak için tüm malzemeyi tencereye yerleştirip pişirdikten somra ters çevirmek yerine,pilavı pişirip nohutu ve tavuk etini sonra ilave edip ters çevirdim..
Tercih sizin..:))
Tarife geçmeden önce  daha önce paylaştığım pilav tariflerine göz atmak isteyen olursa..:))
Ali Paşa pilavı için Tık Tık..
Meyhane pilavı için Tık Tık..
Havuçlu pilav için Tık Tık..

Ayrıca beni Facebook sayfamdan takip etmek isteyenler Buraya tık tık..:))

Malzemeler :
  • 2 su bardağı pirinç
  • 1 küçük kuru soğan
  • 1 tavuk  haşlanmış göğsü
  • 2 orta boy havuç
  • 1 yemek kaşığı kuş üzümü
  • 1 su bardağı haşlanmış nohut
  • Tuz ve karabiber
  • 3 su bardağı tavuk suyu
  • 1 yemek kaşığı tereyağ ve 2-3 yemek kaşığı sıvıyağ
Hazırlanışı :
  1. Öncelikle akşamdan ıslatılmış nohutu ve tavuk göğsünü haşlıyoruz.
  2. Pirinçleri yarım saat kadar tuzlu sıcak suda bekletiyoruz.
  3. Haşlanan nohutun suyunu süzüp, yine haşlanan tavuk göğsünü didikleyip bir kenarda bekletiyoruz.Tavuk suyuda pilavda kullanılacak.
  4. Kuş üzünlerini 5 dakika sıcak suda bekletiyoruz.
  5. Sıvı yağda minin doğradığımız soğanı birkaç dakika kavuruyoruz ama çok değil daha havuç ve pirinçlede kavrulacak..
  6. Soğanlara incecik kestiğimiz havuçları ilave edip biraz daha kavuruyoruz.
  7. Pirinçleri  tuzunu ilave edip pirinçler şeffaflaşana kadar kavuruyoruz.
  8. Sıcak tavuk suyunu,tereyağını karabiberini ve süzdüğümüz kuş üzümlerinide ekledikten sonra karıştırıp kısık ateşte suyunu çekene kadar pişriyoruz.
  9. Pişen pilavın üzerine kağıt havlu veya bir örtüyle kapatıp demlendiriyoruz.
  10. Derin bir kabın kenarlarına didiklediğimiz tavuk etlerini yerleştiriyoruz.
  11. Kabın ortasınada nohutları yerleştirip üzerlerine demlenen pilavımızı yavaşça döküp kaşıkşa hafif bastırarak her yerine eşit gelicek şekilde düzeltiyoruz.( ben cam derin ve yuvarlak borcam kap kullandım )
  12. Kabı servis edeceğimiz tabağın üzerine dikkatlice ters çeviriyoruz ve servis ediyoruz.
Afiyet olsun.



Benzer Konular

0 yorum:

Yorum Gönder