TERBİYELİ ET HAŞLAMA

2 Nisan 2013 Salı

Sosyete Yemek Tarifleri

TERBİYELİ ET HAŞLAMA


Hava soğuk ve yağmurlu, ev halkı ve ben gripli,biraz sonra kalkıp akşam için et haşlama yapmak istiyorum.
Bol limonlu ve karabiberli et haşlama iyi gider.Yanına da pilav ve salatayla menü tamam bizde..:)))
Facebook ta sayfa sahipleri sorarlar ya"akşama sizde ne lezzetler "var diye..:))
Buradan da ben soruyorum akşama sizde menü ne ?

Et Haşlama için Malzemeler :

  • 500 gr iri parçalar halinde et ( ben kemiksiz kuzu eti kullandım ama kemikli veya dana etide kullanılabilir)
  • 2 patates
  • 2 havuç 
  • 1 orata boy soğan
  • 1 küçük limonun suyu
  • 2 yumurta sarısı
  • 1 dolu yemek kaşığı un
  • Tuz ve karabiber
  • Üzeri için isteğe göre maydanoz
  • Sıcak su
Hazırlanışı :
  1. İri parçalar halindeki etimizi çok az sıvıyağ koyduğumuz ve çok iyi kızdırdığımız düdüklü veya normal tencerede arkalı önlü birkaç dakika mühürlüyoruz
  2. Kızaran etin üzerini 1 parmak geçecek kadar sıcak su döküyoruz.( Et kemikli ise tencere çok fazla yer alacağından sıcak su ilave ederken üzerini geçene kadar değilde göz kararı bir miktar dökmek yeterli)
  3. Sıcak su ilave eti bir süre pişiriyoruz.Et yumuşamaya yakınken bütün halde soğanı,iri parçalar halinde böldüğümüz patatesi ve havucu,tuzunu,karabiberinide ilave edip sebzeler yumuşayana kadar pişiriyoruz.
  4. Sebzeler piştikten sonra soğanı bütün halde içinden çıkartıyoruz kullanmıyoruz ama isteğe göre kalabilir,parçalayıp haşlamanın içindede bırakılabilir.
  5. Ayrı bir kapta unu,limon suyunu ve yumurta sarılarını birkaç kaşık suyla çırpıyoruz.
  6. Çırptığımız karışıma haşlamanın suyundan azar azar ilave edip karıştırıyoruz ve haşlamanın içine yavaşça döküp karıştırıyoruz.
  7. Birkaç taşım kaynattıktan sonra ocağı kapatıyoruz.
  8. Servis edeceğimiz zaman isteğe göre üzerine maydanoz ve karabiber serpiyoruz.
Afiyet olsun.




Benzer Konular

0 yorum:

Yorum Gönder