Armut Tatlisi Cevizli Tarif

12 Mayıs 2013 Pazar

Sosyete Yemek Tarifleri

Köyden gelen yeni sezon armutları en güzel bir şekilde değerlendirmek istedim. Malum Ramazanda gündüz meyve yeyip tüketme şansım yok,akşamları da iftardan sonra çok bişey yiyemiyorum ;dedim ben bundan güzel bir tatlı yapayım ama klasik armut talısı gibi olmasın.

  Akşama da arkadaşları çağırdım afiyetle yedik efendim.Çok da beğenildi tek kusuru bana göre bisküvilerin sütle ıslatılmamasıydı ama Oktay Ustama güvendiydim bir daha ki sefere kendi iç güdüme güveneceğim ve bisküvileri sütle veya pişmiş armutun suyuyla ıslatacağım.Bu da bana ders olsun!!!



                                       

Armutun tam mevsimindeyiz hanımlar iftardan sonra çayın yanında misler gibi yenir,yendikçe de mutluluk mırıltıları yükselir.Benden söylemesi hemen yarın yapın derim ben.

MALZEMELER:
5 armut
4-5 yemek kaşığı bardağı toz şeker
1 pk pötibör bisküvi
1 su bardağı ceviz.

MUHALLEBİSİ İÇİN:
1 lt süt
1 yumurta sarısı
2 çorba kaşığı un
1 çorba kaşığı pirinç unu
vanilya.
1 çubuk tarçın
1 tane karanfil.

ÜZERİNE SERMEK İÇİN
Hindistan cevizi



 HAZIRLANIŞI;


  1. Armutları soyup ortadan ikiye kesiyoruz,çekirdeklerini çıkarıyoruz.

  2. 4 yemek kaşığı kadar veya daha bile az şekerle kendi suyunda pişiriyoruz.

  3. Borcama pötibör bisküviyi iki tane üst üste diziyoruz.Ama siz benim yaptığım hatayı yapmayın ve bisküvileri amutun suyuna veya süte batırın.

  4. Biküvilerin üzerine şekerle karştırdığınız iri kyılmış cevizleri serpin.(Laf aramızda ben fındığın içinde yaşadığım için fındık koydum!)

  5. Pişen armutlaru resimdeki gibi her bisküvinin ve cevizlerin  üzerine bir tane gelecek şekilde dizin.

  6. Diğer tarafta muhallebiyi yukarıdaki malzemeleri koyarak pişirin.Pişerken içine aroma versin diye çubuk tarçın ve karanfil atın,pişince geri alın ama.

  7. Muhallebi de pişince sıcakken armutlarımızın üzerine güzelce dökün.

  8. Soğuyunce bolca hindistan cevizi ile süsleyin.

Soğuyunca servis edin.AFİYET OLSUN...
Lezzetli en yeni armut tatlısı tarifleri ile hanımlara özel muhteşem paylaşımlar

Benzer Konular

0 yorum:

Yorum Gönder