Pepeçura Lezzetli Tarif

12 Mayıs 2013 Pazar

Sosyete Yemek Tarifleri

Kokulu üzümden bir şahane lezzet daha. PEPEÇURA. Eşim bir kaç gündür söyleyip duruyordu aslında. Bu akşam üzümleri de mısır ununu da almış gelmiş.E gelmiş gelmesine ama ben ne yerim ne de yaptım şimdiye kadar.Hemen komşularıma danıştım tabii.Ne de olsa buralılar dedim,bilirler dedim.Emine komşuma sordum(hemşire olanına) bilmiyorum hiç duymadım demez mi!!Biraz takıldım tabii kendisine,sonra diğer Emine komşumu aradım(ev hanımı olanına) o da hiç yapmamış,annesi yaparmış o da yermiiiş...İş başa düştü Allahtan internet diye bişey var.İki dakikalık bir araştırmadan sonra geçtim mutfağa ve takriben 45 dk sonra pepeçuralarımız hazır oldu Allah'ın izniyle...




MALZEMELER:

2 kg kokulu üzüm

5 bardak su

1 su bardağı şeker(veya daha az)

1 su bardağı iri çekilmiş mısır unu.




HAZIRLANIŞI:
1-Kokulu üzümleri iyice yıkayıp 5 bardak su ile tencereye koyalım.
2-Şekeri ekleyelim ve kaynamaya bırakalım.
3-Üzümler iyice ezilip pişince süzgeçten geçirelim ve tekrar ocağa alalım.
4-Kısa bir süre daha kaynatıp iri çekilmiş mısır ununu yavaş yavaş ekleyelim
5-Bir elimizle unu tencereye serperken diğer elimizle de çırpıcıyla karıştıralım ki topak olmasın.
6-Bu arada mısır unumuz kalın çekilmiş olmalı yoksa pepeçuramız olmaz topaklanır vs...
7-Ocaktan alıp kaselere sıcak sıcak bölelim.
8-Buzdolabında iyice soğuduktan sonra (takriben ertesi gün) servis edelim.





AFİYET OLSUN...

Lezzetli en yeni yemek tarifleri ile hanımlara özel muhteşem paylaşımlar

Benzer Konular

0 yorum:

Yorum Gönder