Orman Kebabi Lezzet Tarifi

14 Haziran 2013 Cuma

Sosyete Yemek Tarifleri

Selamlar site ziyaretçileri yarı güneşli yarı bulutlu bir sabahtan günaydınlar.Gününüz günümüz aydın olsun inşallah.

İnsanın kendine verdiği zararı kimse veremez derler ya.İşte bu aralar ben o durumdaydım.Spor ve yürüyüşte sanırım biraz abartıya kaçınca.Günlerdir ayak ağrılarıyla kıvranıyorum.Ama ne ağrı resmen yürüyemez hale geldim.Çok şükür 2 gündür ayağa kalkabildim ve yavaş,yavaş ayaklarımın üzerine basar hale geliyorum.Yani şu an yeni yürümeyi öğrenen çocuklar gibiyim:)Siz siz olun benim yaptığım bu yanlışı yapmayın!!!  Yaşadığım ağrılı günler nedeniyle güncelleyemediğim bloğuma.Bizim ailece çok sevdiğimiz <<Orman Kebabı>> diye adlandırılan bir tarifimle devam ediyorum.Neden bu ismi almış bilmiyorum sadece nefis bir lezzet olduğunu söyleyebilirim.




MALZEMELER;

300 - 400 gr.Kuşbaşı doğranmış kuzu veya dana eti


2 yemek kaşığı sıvıyağ


1,5 -2  su bardağı bezelye  (konserve bezelye kullandım)

2 orta boy soğan      

2 orta boy patates    

2 orta boy havuç      

2 orta boy domates   

1 yemek kaşığı salça

2  veya 2,5 su bardağı su

1 çay kaşığı kekik

1/2 çay kaşığı karabiber

 Tuz



HAZIRLANIŞI;

Düdüklü tencereye sıvıyağı koyun,ısınınca etleri ilave ederek kavurmaya başlayın.Etler saldığı suyunu çekene kadar (kendi kapağını değil de normal tencere kapağı kapatarak) kısık ateşte pişirin.

(Etiniz dana etiyse kuzu etine göre biraz daha geç piştiği için suyunu çekip te pişmemişse biraz daha sıcak su ilave edersiniz)

Bu arada soğanların kabuklarını soyarak küçük küçük yemeklik doğrayın.Patates,havuç ve domateslerin kabuklarını soyarak küçük kuşbaşı şeklinde doğrayın.

Suyunu çekip kavrulmakta olan etin pişmesine yakın soğanları ilave edip 1-2 dakika kavurun.salçayı da ekleyerek karıştırn. 

Sonra tüm sebzeleri ekleyerek 1 -2 dakika kadar daha kavurun.Baharatları,tuzu ve suyunu ilave ederek karıştırıp düdüklü tencerenin kapağını kapatın.

Buharı çıkmaya başlayınca ocağı kısarak 7 dakika pişirin.   Afiyet olsun...


Alttaki resim de bir başka zamanda dana etiyle pişirdiğim Orman Kebabı


NOT:Benim düdüklü tencereme göre sebzeler ve çorbalar 7 dakika yeterli geliyor. Ama sizlerin düdüklü tencerenize (markasına modeline) göre bu süre değişebilir.

Yemeğinizi normal tencerede de pişirebilirsiniz.Ama bu kadar kısa sürede pişmesi mümkün değil. 

Benzer Konular

0 yorum:

Yorum Gönder