Zeytinyağli Semizotu Tarifi

23 Mart 2013 Cumartesi

Sosyete Yemek Tarifleri

En lezzetli zeytinyağlı semizotlu tatların tarifleri burada.

Bu ara semizotu pişirdim bol bol nasıl da güzel oluyor mayhoş mayhoş ya da ben çok seviyorum ondan öyle düşünüyorum.Mevsimi şimdi malum.
BİZE GEREKENLER:
  • 3 demet semizotu (çok az kalıyor pişince 3 demet çok derseniz 2 de olabilir)
  • 3 diş sarımsak
  • 1/2 çay bardağı zeytinyağ (isterseniz daha fazla koyun siz :))
  • 2 adet iri soğan
  • 1 büyük havuç
  • 3-4 adet domates
  • tuz ve şeker
NASIL YAPTIM:
  • Öncelikle semizotlarını iyice temizleyin ve doğrayın.Ben bu işlemi yaparken bıçak kullanmıyorum elimle koparıyorum.
  • Soğanı ve sarımsağı doğrayın ve zeytinyağında biraz çevirin.
  • Soğanların pembeleşmesini çok beklemeden küp küp doğradığınız havuçları ekleyin ve birkaç dakika kadar kavurun.
  • Semizotlarını da tencereye ekleyin.Üstüne dilediğiniz miktarda tuz ekleyin.
  • Domatesleri rendeleyin ve semizotlarının üstüne ekleyin.
  • 2 adet kesmeşekeri de domateslerin üstüne koyun .
  • HİÇ SU EKLEMEYİN.
  • Semizotları ve domates kendi suyunu verecektir.Kaynadıktan sonra altını iyice kısın ve pişirin.
AFİYET OLSUN...


Benzer Konular

0 yorum:

Yorum Gönder