GÜL TATLISI

2 Nisan 2013 Salı

Sosyete Yemek Tarifleri

GÜL TATLISI

 
Bu gül şeklinde tatlı bir ara bloglarda ne çok yapılırdı.Kurabiyesini yapmıştım ama tatlısına fırsat olmamıştı.Uzun zamandırda şerbetli tatlı yapmadığım için  ve gözümün önünde uçuşmaya başlayınca"tam zamanıdır" dedim..:)
Tarif yine kardeşim Candan Tariflerden..Ben şekil verme aşamalarını fotoğraflamadım ama kardeşim iki renkli olarak fotoğraflarlarla anlatmış.Yada uzun zaman önce gül şeklinde elmalı kurabiye yapmıştım.Burdan  bakabilirsiniz.Orda nasıl şekil verildiğini bende fotoğraflamışım.
Herkese en tatlısından bir hafta dileyip hemen tatlının tarifine geçiyorum..:)
Ayrıca buraya tıkladıktan ve sayfayı beğendikten sonra beni Facebook'tada takip edebilirsiniz.

Gül tatlısı için malzemeler:
  • 1 su bardağı sıvıyağ
  • 1 su bardağı irmik
  • 125 gr tereyağ
  • Yarım su bardağı yoğurt
  • 1 yumurta
  • 1 yemek kaşığı sirke
  • 1 pk kabartmaz tozu
  • 1 pk vanilya
  • Aldığı kadar un
Şerbeti için :
  • 3 su bardağı su
  • 2 buçuk su bardağı şeker
  • Birkaç damla limon suyu
Hazırlanışı :
  1. Öncelikle şerbetini kıvamına gelinceye kadar kısıka eteşte kaynatın ve ocaktan almanıxa yakın limon suyunu sıkın ve bir taşım daha kaynatıp bir kenara alın ve soğumaya bırakın.( Şerbeti soğuk tatlı sıcak olucak)
  2. Hamur için gerekli tüm malzemeleri bir kapta karıştırın ve azar azar un ilaveside yaparak kıvamında bir hamur yoğurun.
  3. Hamuru iki parçaya ayırın ve birini 3-4 milim merdaneyle açın.
  4. Açılan hamurdan çay bardağıyla yuvarlak şekiller çıkartın.
  5. Yukardan verdiğim linklerde görüğünüz gibi 5 yuvarlak hamuru uçları birbirinin üzerlerine gelicek şekilde üst üste koyun ve rulo yapın.
  6. Yaptığınız ruloyu bıçakla yavşaça tam ortadan kesin ve ikiye ayırın.
  7. Tüm hamura bu şekilde  şekil verdikten sonra yağlanmış tepsiye yerleştirin ve önceden 180 derece ısınmış fırında kızarana kadar pişirin.
  8. Fırından çıkan tatlıya hemen şerbetini verin.
  9. Arada tesideki şerbetten kaşıkla tatlının üzerlerine gezdirin ki züerine yumuşasın ama benim gibi kıtır kalsın derseniz gerek yok.
Afiyet olsun.


 


Benzer Konular

0 yorum:

Yorum Gönder