SÜTLÜ İRMİK TATLISI

2 Nisan 2013 Salı

Sosyete Yemek Tarifleri

SÜTLÜ İRMİK TATLISI

İRMİKLİ TATLI
 
Hem lezzetli,hem yapımı çok pratik, çok da sevdiğim bir tatlıdır,sütlü irmik tatlısı..
Hemen hemen her blogcunun arşivinde var.Benimkindede olsun bakalım:))
Ayrıca beni Burayı tıkladıktan sonra açılan sayfayı beğenirseniz beni facebook tada takip edeilirsiniz.:)

Sütlü İrmik Tatlısı İçin Malzemeler :
  • 1 kilo süt
  • 1 Su bardağı irmik (200 ml bardak kullandım)
  • 1 Su bardağı şeker (200 ml bardak kullandım)
  • 1 pk vanilya
Üzeri için böğürtlen sos kullandım ama tercike ttiğiniz herhangi bir soso kullanabilirsiniz veya sossuzda servis edebilirsiniz:)
Sos için buraya bakabilirsiniz.

Hazırlanışı :
  • Derin bir tencere içinde süt,irmik ve şeker orta ateşte sürekli karıştırılır.
  • Koyuluaşıp,kaynamaya baladıktan ocaktan alınır ve vanilyası serpilir,karıştırılır.
  • Suyla ıslatılmış kalıpların içine dökülür.
  • Kalıplar üzeri kapalı dolapta iyice soğuyana kadar 4-5 saat veya 1 gece bekletilir.
  • Servis edeceğimiz kaba ters çevrilerek çıakrtılır.
  • Üzerine sos ve fındık ( damak tadınıza göre) ne tercih ederseniz döküp serviz edebilirsiniz.
Afiyet olsun.



Benzer Konular

0 yorum:

Yorum Gönder