KUZU TANDIR DÜDÜKLÜ TENCEREDE

2 Nisan 2013 Salı

Sosyete Yemek Tarifleri

KUZU TANDIR DÜDÜKLÜ TENCEREDE


Yok böyle bir lezzet ! abartmıyorum ya da abartıyorumdur belki ama ben et oburum ve her et yemeği benim için bir ziyafet..:)))))
Rabbim'e şükürler olsun ki,daha iyiyim ve artık canım istediği herşeyi yavaş yavaş yemeye başladım.:))))
Birde böyle yumuşacık pişmiş,tel tel ayrılan kuzu tandırsa  yemeye doyamıyorum.
Yapımı çok basit,lezzetine doyum olmayan bu ev usulü  kuzu tandırın pişme süresi biraz uzun,asında epey uzun ama değer..Ben düdüklüde,3 buçuk saat,çok kısık ateşte pişirdim.Normal tencerede ve etin miktarına  göre bu 5 saati geçebilir.
Henüz denememiş olanlar için ve vaktim var,ben yaparım diyenler için,ölçü vermeden,kısaca yazıyorum çünkü tarif edilecek birşey yok..:)) ama önce bir teşekkürüm ve bir çekiliş haberim var.

Sevgili Yemek Aşkı Seçil bir çekiliş yapmıştı ve kazanan ben olmuştum.
Birbirinden güzel,ev yapımı lezzetlerin sahibi ben oldum.Burdanda bir kez daha çok ama çok teşekkür ederim.Sayfasına tıklayıp,birbirinden güzel tariflerine mutlaka göz atmalısınız..:)))))


Bir çekiliş haberide canım Derya ablamdan...
 Deryayla lezzetlerin ve Yemek Gurmesinin işbirliğiyle düzenlenen çekilişte birbirinden güzel hediyeler veriyorlar, mutlaka katılmalısınız.:))))))




Ev Usulü Kuzu Tandır :
Kuzu etini  ( kemiksiz kuzu kol eti)epey iri parçalar halinde ( 1 kiloluk eti 4-5 parçaya bölerek kullandım)düdüklü tencerenin içine yerleştiriyoruz ( su eklemiyoruz,çok kısık ateşte pişeceği için,kendi suyunu bırakıp o suda pişecek) ve kapağını kapatıp önce orta ateşte buhar çıkarana kadar bekliyoruz ve buharı çıkınca ocağın en küçük gözünde ve en en ( bu çok önemli) kısık ateşte hiç açmadan 2 saat boyunca etimizi pişiriyoruz...(benim etim 1 kiloya yakındı)
2 saat sonunda düdüklünün gövdesini akan musluk suyunda birkaç dakika soğutup,buharını çıkarttıktan sonra  etimizin suyunu kontrol ediyoruz.
Tekrar düdüklünün  kapağını kapatıp etin suyunun miktarına göre yarım saat veya 45 dakika daha pişirmeye devam ediyoruz.
Burda süreyi etin kalan suyuna göre ayarlayın.
Ben 3 saat sonunda düdüklüyü açtığımda çok az suyu kalmıştı ve bu kalan suyu düdüklünün kapağını değilde normal bir tencere kapağı kapatarak yarım saat daha kalan suyunu çektirdim.
Suyunu tamamen çekmek üzereyken karabiber,tuz ve kekik serpip,etin bıraktığı kendi yağında kızarttım..
Kuzu eti yağlı olur ama etiniz yağlı değilse suyunu çektikten sonra bir miktar yağ ekleyebilirsiniz ama hafif yağlı bir et olsa ve kendi yağında kızarsa çok daha lezzetli olur.
Çok fazla kurutmadan eti kızartıyoruz ve yanında pilav veya patatesle servis edip afiyetle yiyoruz..:)))

Afiyet olsun.





Benzer Konular

0 yorum:

Yorum Gönder