Evde Pastane Kurabiyesi

10 Mayıs 2013 Cuma

Sosyete Yemek Tarifleri

Tuzluları tatlılardan daha çok severim.Tuzlu kurabiyeyi ise çok ama çok çoook severim.Taa küçüklüğümden beri bu böyle.Yine mutfağa girdim akşam çaya davet ettiğim arkadaşlarım için (itiraf edeyim en çok da kendim için!!!)yaptım.Akşam onlar afiyetle yerken ben hakkımı gündüz kullanacağım.Yani sadece tadına baktım.Mmmmm enfes olmuştu.



Bloğuma adını veren canım kızımın adını oluşturdum bu kez.Çokta keyifli oldu.




MALZEMELER:
250 gr oda sıcaklığında tereyağı,

1 çay bardağı zeytin yağı,
1 yumurta
1 çay kaşığı çimdik tuz,
bir kabartma tozu,
aldığı kara un
yarım çaybardağı limonsuyu.
çörekotu.



HAZIRLANIŞI:
1-Unu yoğurma kabımıza alıp tereyağını,zeytin yağı,bir çimdik tuzu ve yumurtayı ekleyelim.
2-Biraz yoğurduktan sonra yarım çay bardağı limon suyunu çukur bir tabağa döküp kabartma tozunu da limon suyumuza ekleyelim.
3-İyice köpüreceğinden karışımı derin bir kapta hazırlayalım.
4-İyice yoğurarak kulak memesi yumuşaklığında bir hamır hazırlayalım.
5-Daha sonra istediğimiz şekli verelim.Şekil verdikten sonra önce yumurta  sarısı sürelim.
6-Çörek oyu nu da serpip önceden ısıtılmış 180 derecede kızarana kadar pişirelim.




Bu ölçüden 2 tepsi çıktı...






AFİYET OLSUUUN...

Lezzetli en yeni kurabiye tarifleri ile hanımlara özel muhteşem paylaşımlar

Benzer Konular

0 yorum:

Yorum Gönder