Üzüm Marmelat Tarifi

10 Mayıs 2013 Cuma

Sosyete Yemek Tarifleri

Benim sadece burada rastladığım bir üzüm çeşidi bu. Eşim köyden toplayıp getiryor. Hem de bolca. Diğer yerlerde de var mı bilmiyorum.Bu üzümün kabuğu yenmiyor.Sadece içini yiyorsunuz.Kabuğunun sertliğinden olacak.Ama müthiş lezzetli.Evde çok olunca ben de reçelini yapamayacağıma göre bari marmeladını yapayım dedim.Evde eldiven yoktu o anda.Üzümleri ezerken ellerim mahfoldu,kızardı acı yandı ama sonuca değdi.

       Daha önce hiç marmelat yapmamıştım ama kafama koyduğum zaman malesef yapmadan duramıyorum.Alt komşum Emine'den nasıl yapacağımı öğrendikten sonra ölçüleri tamamen göz kararı yaparak marmeladımı tamamladım.Ben çok beğendim.Genelde kahvaltıda tatlı yemem ama artık kahvaltı sonunda mutlaka marmelat yiyorum.Bilmem artık lezzetinden mi yoksa ben kendim yaptım diye mi bilmiyorum!!








MALZEMELER:

4 kg kokulu üzüm

3 su bardağı şeker

yarım limon suyu.



 YAPILIŞI:
1-Üzümleri tek tek tanelerine ayırın.
2-İyice yıkayın.
3-Resimde görüldüğü gibi bir süzgeçte iyice  eziyoruz.
4-Ezme işlemi bitince çıkan üzüm suyunu tencereye alıp hiç su koymadan 30 dk kadar kaynatıyoruz.
5-Üzerinde oluşan kabarcıkları alıyoruz.
6-Şekeri ekliyoruz.(Tadına bakın şekeri az veya çok bulursanız ona göre ayarlayabilirsiniz.)
7-Orta ateşte 20 dk kadar daha pişiriyoruz.
8-Kıvamını kontrol ediyoruz.Eğer damlalar kaşıktan çok yavaş dökülmeye başlamışsa olmuştur.
9-İndirmeden 5 dk önce limon suyunu ekliyoruz.
10-Altını kapatıp soğumaya bırakıyoruz.



Üzümlerin posasını çıkarırken.Bu arada ellerim mahvoldu!


AMA DEĞDİ.SİZ DE DENEMELİSİNİZ.

Lezzetli en yeni marmelat tarifleri ile hanımlara özel muhteşem paylaşımlar

Benzer Konular

0 yorum:

Yorum Gönder